برنامه قله امام زاده قاسم(الیمستان)

نام برنامه : قله امام زاده قاسم(الیمستان)
 ارتفاع : ۲۵۰۰ متر

زمان :١۵الی ١۶اردیبهشت ماه ١٣٩٠
 منطقه جغرافیایی : مازندران ، جاده هراز ، روستای لهاش ، جنگل  الیمستان
 نوع برنامه : یک روزه سبک
امکانات:یک چشمه در اوایل مسیر در جنگل دارد و یک چشمه با آب  بسیار کم در زیر امامزاده قاسم در قله، موبایل در بعضی قسمت های مسیر آنتن میداد

الیمستان، روستایی است از توابع بخش مرکزیشهرستان آمل در استان مازندرانایران.

جنگلهای الیمستان یکی از زیباترین مناطق شمالی هست که بسیار مناسب برای پیاده روی و گردش یکروزه است، از جاده هراز به سمت آمل که حرکت کنیم 30 کیلومتری آمل سمت راست جاده ای با پیچ و خم زیاد به سمت امامزاده حسن و امامزاده قاسم می رود.

گزارش برنامه:

پنجشنبه ١۵/٢/١٣٩٠ساعت ٢بعد از ظهر قرار شد که همه بچه های گروه در محل دفتر گروه جمع شوند، تا پس از تقسیم مواد خوراکی در کوله پشتی ها و آماده شدن اعضای تیم به سمت شمال حرکت کنیم.

از دو روز قبل مجید طبق معمول همیشه زحمت کشیده بود و ماشین رو آماده و ردیف کرد و صندلی های عقب را برداشته بود تا انتهای ماشین جای کافی برای بچه ها باشه ، محمد رضا و مجید کوله پشتی ها را روی باربند چیدند و آماده حرکت شدیم ، پس از گرفتن یک عکس در جلوی دفتر گروه حدود ساعت ٣ بعد از ظهر دماوند را به مقصد روستای الیمستان ترک نمودیم.

در پیچ و خم جاده به پیش رفتیم تا بعد از امامزاده هاشم به سمت پلور و جاده هراز سرازیر شدیم، نزدیک پلور که شدیم قله استوار دماوند رخ می نمود که همگی اعضای گروه را به شور و هیجان انداخت.

حدود ٣٠ کلیومتر مانده به آمل پس از اینکه آخرین تونل یعنی تونل شماره 1 را گذراندیم، به سمت راست می پیچیم و از روی یک پل فلزی عرض رودخانه را رد می کنیم، سپس جاده آسفالته ای را به پیش می رویم و  پس از دقایقی از کف رودخانه ارتفاع بسیار زیادی می گیریم و همچنان راه را ادامه می دهیم تا به امامزاده حسن(لهاش) می رسیم و از کنار آن راه را ادامه می دهیم.

در ساعت۵:٣٠ بعد از ظهر به روستای کوچک و زیبای الیمستان می رسیم، در انتهای روستا که در بالاترین نقطه روستا نیز می باشد ماشین را پارک کرده و ساعت ۶ بود که پس از برداشتن کوله ها به دل جنگل می زنیم.

جنگلی بسیار زیبا که مملو از انواع گلهای زیبا و درختان و بوته های مختلف جنگلی بود که سرتاسر راه اعضای گروه رامحو عظمت و بی نظیری خودش کرده بود.

هر قدر که در دل این جنگل زیبا پیش می رویم ارتفاعمان بیشتر می شود و کم کم  به انتهای جنگل می رسیم و از انبوه درختان کم می شود و پوشش گیاهی منطقه بمانند مراتع سرسبز و پوشیده از علف و بوته زار می شود.

هنوز آفتاب در آسمان دیده می شود که ما به نقطه ای از راه میرسیم که گویا مرز بین جنگل و مراتع است، در اینجا کمی استراحت کرده و نفسی تازه می کنیم. این مکان که روی یال منتهی به امامزاده بود مکان زیبایی بود برای عکس گرفتن، چون وقتی به سمت شمال چشم می اندازیم جنگلها را می بینیم و در ادامه شهرهای شمالی کشور و انتهای آن هم دریای خزر دیده می شود، و جنوبمان هم قله سر به فلک کشیده دماوند که از پا تا به سر پوشیده از برف می باشد.

پس از گرفتن چندین عکس به راهمان ادامه می دهیم و پس از دقایقی هوا نیز تاریک شد، و گروه ادامه راه را با چراغهای پیشانی طی نمودند و ساعت ٨:۴۵ بود که به چند کلبه و یک چشمه با آب بسیار اندک رسیدیم و از آنجا تا امامزاده ١٠دقیقه ای بیشتر راه نمانده بود.

گروه تصمیم می گیرد که شب را در آنجا سپری کرده و صبح به سمت امامزاده حرکت کند.

بچه ها مشغول چادر زدن شدند و پس از دقایقی چادر ها برپا شد و بچه ها پس از خواندن نماز و خوردن شام شبی بسیار زیبا و رویایی را سپری کردند.

ساعت ۶ صبح نیز پس از بیدار شدن و خواندن نماز به سمت امامزاده حرکت کردیم، امامزاده قاسم در ارتفاع ٢۵٠٠ متری و در نوک قله قرارداشت. اعضای گروه به داخل امامزاده رفتند و پس از گرفتن چند عکس به تماشای مناظر اطراف پرداختند.

چیزی که از همه بیشتر در آن بالا رخ می نمود قله بسیار زیبای دماوند بود.

بعد از دقایقی به سمت چادر ها برگشتیم  و چادر ها را جمع کردیم و به سرعت به سمت روستای الیمستان بازمی گردیم، در بین راه صبحانه ای را در جنگل خوردیم ، ساعت ١٠ صبح بود که به حسینیه روستای الیمستان رسیدیم و پس از کمی استراحت برای ادامه برنامه سفرمان به سمت دریای خزر حرکت کردیم تا کمی از اوقاتمان را در کنار دریای زیبای خزر سپری کنیم.

این برنامه یکی از بهترین برنامه های گروه کوهنوردی فراز دماوند بود که همیشه خاطرات زیبا و شیرینش در ذهن گروه به یادگار خواهد ماند.....

به امید برنامه های زیبای آینده گروه کوهنوردی فراز دماوند

اعضای شرکت کننده در این برنامه:

١- علی نوروز قزوینی (مسول مالی و تدارکات)

٢- مجید قربانعسگری(عکاس، فیلمبردار، راننده)

٣- محمد رضا دیهیم(عکاس، تدارکات)

۴- مهدی سلطانی

۵- احمد قاسم پور(عکاس، سرپرست)

۶- محمد جواد محمد زالی(عکاس)

٧- محمد جواد اولادیان

٨- میثم اکبراشرفی

٩- حامد بخشی

١٠- طاها رضایی

ن

به شما فرازی ها خسته نباشید می گویم لذت بردم اگر شما مجید را نداشتید چه کار می کردید[خداحافظ]

پسر گلی

عکسهای زیبای شما را در مدینه دیدم دعا گوی شما و گروهتان هستم به امید موفقیت بیشتر گروه باشد که همیشه پاینده و مستدام باشید . منتظر دیگر عکسهای ارسالیتان می باشم